Kore Eğitim Sistemi ve Üniversite Eğitimi
Güney Kore’de eğitim, başarı için çok önemli olarak görülür ve rekabet en nihayetinde çok serttir. Merkezi idare, çocukların anaokulundan lisenin bitene dek olan eğitiminden sorumludur. Matematik, fen bilimleri, Korece, sosyal bilimler ve İngilizce genelde en önemli dersler olarak düşünülür. Bazen beden eğitimi önemli bir ders olarak düşünülmez; çünkü eğitim olarak görülmez ve bu yüzden de birçok okulda kaliteli spor salonları ve çeşitli spor dallarını öğrenme imkanı bulunmaz.
Eğitim, Bilim ve Teknoloji Bakanlığı, Güney Kore’deki eğitimden sorumludur. Güney Kore, her ilkokul, ortaokul ve liseye yüksek hızda internet erişimi sağlayan dünyadaki ilk ülkedir.
Kore ortaöğrenim eğitim sistemi, öğrencileri öğretmen-merkezli eğitime hazırlamakta çok başarılıdır. Matematik öğretmede olduğu gibi bilgi nakli genelde tek yönlü olup öğretmenden öğrenciyedir.
Lise eğitimi, ortaöğrenimin tersine zorunlu değildir. OECD üye ülkeleri arasında yapılan bir araştırmaya göre Güney Koreli gençlerin yaklaşık %97’si liseyi bitirmiştir. Bu oran, şimdiye dek dünya genelinde kaydedilen en yüksek oranlardan biridir.
Lise son sınıfı çoğu öğrenci, yıl sonunda üniversitelere başvurabilir. Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavını geçmeleri gerekir. Çoğu okulun ders programı, giriş sınavının içeriğine göre şekillenmiştir. Kore Üniversite Giriş Sınavı’nda beş bölüm vardır: Kore Dili/Okuma, Matematik, İngilizce, sosyal ve fen bilimleri alanlarında çeşitli “seçmeli” dersler ve Yabancı Diller. Amerika merkezli SAT sınavının tersine, bu sınava sadece yılda bir kez girilebilir ve çok yoğun bir çalışma gerektirir, kimileri hazırlanmaya anaokulundan itibaren başlar.
Yüksek eğitimdeki öğrencilerin sayısı son yıllarda oldukça artış göstermiş olup yüksek eğitim kurumlarındaki üniversite çağı öğrencilerin oranı, Amerika Birleşik Devletleri’nden sonra ikinci sıradadır.
Yüksek eğitim kurumları arasında tam zamanlı dört yıllık kolej ve üniversiteler, iki yıllık mesleki kolejler, dört yıllık öğretmen kolejleri ve lisansüstü okullar. Ana sorun, üniversite mezunlarının kendilerini toplumda liderlik pozisyonlarına getirecek kariyerleri istemeleridir, fakat her yıl tüm bu mezunların yerleşeceği üst düzey pozisyonlar açılmamaktadır ve birçok mezun öğrenci daha düşük pozisyonlardaki işleri kabul etmek zorunda kalmaktadır.
İngilizce, ilkokul üçüncü sınıfta başlayıp liseye kadar alınması gereken zorunlu bir ders olup çoğu üniversite de öğrencilerden okuma, dinleme, konuşma ve gramer temelli İngilizce sınavları olan TEPS, TOEIC ve TOEFL gibi sınavlarda başarı sergilemelerini istemektedir. Devlet okullarındaki kalabalık sınıflardan ve diğer faktörlerden dolayı birçok aile çocuklarını özel İngilizce eğitim veren okullara yollamaktadırlar. Ayrıca birçok öğrenci de İngilizce öğrenmek için birkaç aydan birkaç yıla değişen sürelerde yurtdışında biryerde yaşamaktadır. Bu nedenlerden dolayı şu an ABD’deki Güney Koreli öğrenci sayısı 100.000’i geçmiştir.
Güney Kore’de ülke genelinde hem devlet hem özel 300’ün üzerindeki yüksek eğitim kurumlarıyla üniversite, aşırı derecede popülerdir. Üniversite, bir Güney Koreli öğrencinin ileriki hayatının başarısını belirlemede önemli bir faktördür. En yüksek sıralarda yer alan üniversiteler, Japon eğitim sisteminden alınan bir fikirle oluşturulan belli bir giriş sınavındaki performasa dayanarak öğrencileri kabule der.
Neredeyse her büyük Kore kentinin kendine ait bir üniversitesi olmasına rağmen, Yonsei University ve Seoul National University, en prestijli üniversitelerdir. Çoğu öğrenci dört yıllık okullara devam eder ve büyük kurumların çoğu lisans sonrası eğitim imkanı sunar.